دارم میرم

داستان مهاجرت من

دارم میرم

داستان مهاجرت من

چگونه برای مصاحبه ویزای گوناگونی آماده شویم؟

از ویکی مهاجرسرا 

برای انجام مصاحبه ویزای گوناگونی آمریکا باید مقدماتی را آماده کنید. از جمله آنها انجام آزمایش پزشکی و آماده کردن مدارک است. شما خیلی خوش‌شانس بوده‌اید که برنده بزرگترین قرعه‌کشی دنیا شده‌اید. پس نباید اجازه بدهید به راحتی این فرصت از دست شما برود.

زمان‌بندی

مهمترین اقدام، حضور به‌موقع در شهر محل مصاحبه ویزا است. همیشه باید حاشیه امنیت را رعایت کنید و یک یا دو روز زودتر در شهر مورد نظر حاضر باشید. تعطیلی‌های سفارت و کشور محل مصاحبه را فراموش نکنید. از سایت سفارت روزهای تعطیل رسمی کشور محل مصاحبه (غالبا ترکیه یا امارات متحده) را بررسی کنید. روز تعطیل آخر هفته امارات متحده عربی جمعه و در ترکیه یکشنبه‌است. ساعات کاری مراکز پزشکی را به‌دقت بررسی کنید و از اینکه وقت قبلی برای دکتر گرفته‌اید مطمئن شوید. برای اطمینان از تاریخ مصاحبه مجددا تاییدیه آن را از طریق Email درخواست کنید. در مواردی تجربه نشان داده‌است که تاریخ مصاحبه چند روز قبل از مصاحبه تغییر کرده‌است.

پرواز

بلیط‌ها را چند روز قبل از پرواز تهیه کنید و از اطلاعات پرواز باخبر شوید. اگر قبلاً تجربه پرواز را نداشته‌اید نکات ایمنی را مدنظر قرار دهید. در فرودگاه به موقع حاضر شوید و از آوردن تمام مدارک لازم با خود به فرودگاه مطمئن شوید. گرفتن کارت پرواز و تحویل بار معمولاً نیم ساعت طول می‌کشد. به محدودیت حمل بار توجه کنید.

آزمایش پزشکی

برای انجام آزمایش‌های پزشکی باید چند روز قبل از روز مصاحبه اقدام کنید. جواب آزمایش‌های پزشکی معمولاً یک یا دو روز پس از نمونه‌گیری و تزریق واکسن‌ها آماده می‌شود. دقت کنید که تعطیلی‌های رسمی و یکشنبه می‌تواند این زمان را بیشتر هم بکند. در صورت داشتن فرزند زیر شش سال باید سه الی چهار روز قبل از مصاحبه برای آزمایش‌های پزشکی مراجعه کنید.

هتل

رزرو هتل از ایران بهترین گزینه‌است. در انتخاب هتل دقت کنید که فاصله آن تا سفارت و محل انجام آزمایش‌های پزشکی زیاد نباشد. معمولاً هتل‌های زیادی نزدیک به سفارت آمریکا فعالیت می‌کنند.

حمل و نقل

برای حمل و نقل در آنکارا می‌توانید از خدمات حمل‌ونقل عمومی مثل مترو، تاکسی و اتوبوس‌های شهری استفاده کنید. استفاده از یک نقشه اکیداً توصیه می‌شود. اگر وسیله‌ای دارید که با استفاده از GPS و نقشه می‌توان راه‌ها را به شما نشان بدهد (مانند گوشی‌های موبایل) حتماً آن را در سفر همراه خود ببرید. خیلی از مسیر‌ها مثل از هتل تا سفارت را ممکن است بتوانید پیاده بروید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد